Je hebt het schijnbaar helemaal voor elkaar: Je aanbod nam je -al dan niet na enig gepor van je businesscoach- deftig onder handen en transformeerde het tot een glashelder uniek product of dienst. Je vertaalde het in een hapklare infobrok op je website en bedacht dat een fotootje erbij niet zou misstaan om het geheel ook visueel aantrekkelijk te maken. De websitegoeroe die je online volgt, had je tijdens het gratis webinar van eerder die week nog gezegd: prospects lezen niet, ze scannen je website.
"Ok" zucht je, "er moet een foto bij"… Je bedenkt dat je tijdens de laatste workshop die je gaf wel een lousy snapshot met je gsm had gemaakt. Dat de scherpte in dat beeld niét op de prachtige creatie van je ijverige cursist ligt, maar wel op de vuilbak die in de achtergrond staat en dat de kotsgroene kleurzweem die over je beeld hangt aardig vloekt met je brandingkleur vind je zelf ook wel jammer, maar onder het motto “iets is beter dan niets”, plaats je het ter illustratie tòch naast de tekst op je website.
En op je about pagina zet je gauw nog het portretje dat je partner vorige week met de smartphone van je maakte terwijl je aan het werk was. Ok, er lijkt een lamp uit je hoofd te groeien en de spray waarmee je voor het werk nog snel de vettige vingers van het raam had verwijderd, staat nog ostentatief naast je te blinken, maar je bent creatief en besluit om er een goed gemikte actieknop over te plaatsen op je website. Dat dit portret helaas door de lage beeldkwaliteit helemaal verpixelt als jouw website op een groter scherm wordt bekeken, daar ben je je nog niet van bewust.
Dagelijks zie ik ondernemers onweerstaanbare diensten en fantastische producten aanbieden. Maar ik zie ook hoeveel opportuniteiten ze laten liggen, gewoon omdat ze er niet in slagen om hun aanbod om te zetten in de juiste visuals.
Hoe zit dat bij jou? Reflecteert het beeldmateriaal op elke pagina van je website en op je social media jouw visie? Ademen ze de look en feel uit die ook jij als persoon in je business wil brengen? Of heb je het gevoel dat je na een korte “interne audit” precies toch graag een hulplijn inroept?
Op 31 januari organiseer ik op een exclusieve daglichtlocatie in Berchem korte en krachtige fotosessies voor ondernemers. Dankzij mijn stappenplan en voorbereidende coachingcall sta jij met een concreet plan voor de camera en halen we gedurende 40 minuten alles uit de kast tijdens de shoot. Twee weken later is alles afgewerkt en ben jij klaar om te pronken met je nieuwe én doordachte beeldmateriaal. Benieuwd? Je leest er hier alles over.
Ik kan niet wachten om jouw ondernemersverhaal te helpen onderbouwen met het juiste beeldmateriaal.
PS: De plaatsjes zijn beperkt, dus wacht niet te lang om je sessie in te boeken!
Comments